Hyppige spørgsmål om NemID og recepter

Du kan tilmelde dig køb af receptpligtig medicin. Du skal anvende NemID for at logge på. Dernæst bliver du bedt om at angive cpr-nummer, navn, adresse, e-mail, dit ønskede e-apotek mv. Du vil derefter kunne se dine recepter.

Du skal være opmærksom på, at det ikke er alle apoteker, der er med i webshoppen. Du kan søge på, om dit apotek er tilknyttet apotekets webshop.

Typiske spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke se mine recepter på apoteket?

  • Du kan kun se gyldige recepter. Hvis recepten er brugt op eller annulleret, kan du ikke se den.
  • Hvis varen ikke findes i webshoppens database, står der ukendt vare, og du kan ikke bestille varen.
  • Andre fejl kan forekomme. Kontakt apoteket.dk, lægen eller apoteket

Hvorfor kan jeg ikke e-handle på mit apotek?
Ordningen er frivillig for apotekerne. Ikke alle apoteker har valgt at være en del af apotekets webshop.

Typiske spørgsmål om NemID

Hvordan får jeg NemID?
Hvis du ikke allerede har NemID kan du bestille på www.nemid.nu

Problemer med at logge på med NemID
Problemer med login med NemID kan have flere årsager.

  • NemID kan være under opdatering eller nedbrud. Det vil du kunne læse om på www.nemid.nu. Hjemmesiden rummer de oftest stillede spørgsmål og svar, og det er muligt at få personlig support.
  • Der kan også være problemer med NemID på apoteket.dk. Kontakt apoteket.dk hvis NemID melder om stabil drift

Problemer med NemID

  • Dit NemID er kun sat op til brug i din netbank. Du kan ændre opsætningen på NemID's hjemmeside, så du også får adgang til private og offentlige hjemmesider. 
  • NemID fungerer også på mobil og tablet. Læs mere om NemID
Læs også:

Find varer

Avanceret søgning

Spørg apoteket om din medicin døgnet rundt.

Chat direkte eller ring på
Tlf: 8020 2407

E-mærket